mocowanie.pl
 O Nas Nowości Kalkulator Teoria Konsultacje wydawnictwa Nasze inicjatywy Pobierz gratis kontakt
 Akcje
Działania prewencyjne KM Policji w Katowicach przy współudziale merytorycznym redakcji kwartalnika "Towary Niebezpieczne"
2007-12-17
Celem działań była koncentracja na zabezpieczaniu przez kierujących ładunków. W trakcie kontroli prowadzone były instruktarze w zakresie właściwych sposobów mocowania oraz rozdawano broszurę "Zasady Mocowanie Ładunków w Transporcie Drogowym" autorstwa Marka Różyckiego w edycji specjalnej, przygotowanej dla działań Komendy Miejskiej Policji w Katowicach. Kontroli poddano 14 pojazdów. W 13 stwierdzono nieprawidłowości...
Najczęstsze błędy zaprezentowano w materiale zdjęciowym.

Przewóz ładunków drobnicowych
1.jpg 2.jpg
Kierujący ułożył ładunek bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. Burty pojazdy nie były zabezpieczone a ładunek spiętrowany. Przy gwałtownym zakręcie, gdyby ładunek się przesunął nie zatrzymany przez nic mógłby po prostu przerwać opończę i wypaść na drogę.

Artykuły spożywcze
3.jpg
Wymagania systemu zapewnienia jakości produktów spożywczych HACCP oraz zasady dobrej praktyki higienicznej GHP nie pozwalają na stosowanie środków mocujących, których nie da się odkazić i zdezynfekować. Nie oznacza to jednak, że ładunki spożywcze nie powinny być zabezpieczone.

Przewóz materiałów na budowę
4.jpg 5.jpg
   
6.jpg 7.jpg
   
8.jpg
Przyzwyczajenie drugą naturą. Kierujący pojazdem przez długie lata korzysta z tych samych pasów. Jeśli się zerwą wiąże się je i dalej służą do mocowania. Pojazd użyty do przewozu nie był wyposażony w punkty mocujące. Pasy zabezpieczają nie tylko ładunek lecz spinają burty.
Pasy prowadzone przez krawędzie, które nie są zabezpieczone i mogą zniszczyć użyte środki mocujące.

Przewóz luzem

9.jpg 10.jpg
Nie wymaga komentarza. Gwałtowne hamowanie i prawa fizyki zrobią swoje. Ładunek wypadnie na drogę.

Szpula po kablu
11.jpg
Przepisy w zakresie obowiązku mocowania ładunków dotyczą wszystkich użytkowników dróg. Także prowadzących pojazdy o dopuszczalnej masie do 3,5 tony.

Rury
12.jpg 13.jpg
Środki mocujące używane do zabezpieczenia ładunków powinny być odpowiedniej jakości – to znaczy w dobrym stanie, z etykietami. Ich zamocowanie powinno mieć miejsce w punktach gwarantujących stabilność mocowania. Ile wytrzyma rama naczepy?

Przewóz blach
14.jpg
Kierowca użył pasów. Nie są one jednak właściwym środkiem mocującym w tym przypadku.
 Nasze akcje
2017-11-29
Współpraca z programem "NA OSI"
[ czytaj całość ]
2013-05-23
Mocowanie optymalne
[ czytaj całość ]
[zobacz wszystkie nasze akcje]
 Polecamy
box_sklep_kierowcy.pngbox_towaryniebezpieczne.pngbox_reach.jpg