NOWOŚCI |
Doczekaliśmy się. W listopadzie 2016 roku Komisja Europejska skierowała przeciw Polsce wniosek do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Unia oskarża Polskę o niedostosowanie sieci drogowej do wymaganych dopuszczalnych nacisków na oś.
Mimo wielu uwag przewoźników obowiązują ograniczenia uniemożliwiające poruszanie się pojazdami o nacisku 11,5 tony na oś. Pod koniec poprzedniej kadencji sejmu Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał wytyczne wstrzymujące nakładanie kar, gdy pojazd przekroczy normę dla danej drogi ale nie przekroczy maksymalnych wartości, przy czym nowa władza wprowadzając swoje osoby do organów administracji wycofała się z tych ustaleń. Postępowanie obejmuje także stworzenie systemu "para-podatku" w postaci zezwoleń na przewóz pojazdów ponadnormatywnych. Nie można bowiem otrzymać zezwoleń na wszystkie drogi lecz jedynie na wybrane ich odcinki. Oznacza to, że polski przedsiębiorca może co najwyżej ograniczyć masę przewożonego ładunku, mimo, że jego konkurencja zagraniczna nie musi. Dodatkowo jednym z wątków jest okoliczność złego wydatkowania funduszy unijnych na dostosowanie infrastruktury. Może to oznaczać kary administracyjne oraz żądanie zwrotu żle wydatkowych środków.
Zapraszamy do zapoznania się z opisem.
Informujemy, ze w wyniku złożonych przez Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Operacji Transportowych ETOS wniosków Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał w dniu 30 października 2015 polecenie służbowe o sygnaturze GGI.012.39.2015.003. Zgodnie z nią polecono odstępować od nakładanie kar za przekroczenie nacisków na osie, w przypadku, gdy spełnione są następujące przesłani:
- pojazd nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej
- stwierdzony nacisk na osie nie przekracza 11.5 tony ale przekracza nacisk dopuszczony dla danej drogi,
- trasa przejazdu po drodze o niższych parametrach związana jest z załadunkiem / rozładunkiem towaru podlegającemu przewozowi międzynarodowemu
- nie istnieje alternatywna droga o nacisku na oś 11.5
- trasa prowadzona jest w sposób minimalizujący wykorzystanie dróg innych niż z dopuszczonym naciskiem 11.5 tony
- przewoźnik posiada licencję wspólnotową lub inne uprawnienie do przewozu międzynarodowego.
Od 10 lat staraniem redakcji Towary-Niebezpieczne oraz TSL organizowany jest konkurs „ZŁOTY PAS”, który ma za zadanie zwiększanie świadomości uczestników operacji transportowych w zakresie mocowania ładunków. Tegoroczna edycja poświęcona była promowaniu popranego stosowania pasów. W dalszym ciągu bardzo często w powszechnym myśleniu spotykamy się z myleniem pojęć oraz wieloma mitami na temat stosowania pasów, co nie sprzyja poprawie bezpieczeństwa. W tym roku partnerami badania były Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni oraz m/d/r/k trusted adviser group sp z o.o. Tegoroczne wręcznie nagrody miało miejsce na tragach TRANS-Poland w dniu 5 listopada 2015 r.
W dniach od 4 do 6 listopada 2015 r. w Warszawskim Centrum Expo XXI obędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransPoland. W ramach wydarzenia odbędzie się konferencja
LOGISTICS NETWORKING – TRANSPORT CHEMII I TOWARÓW ADR
Konferencje organizuje TSL-Manager
Zapraszamy do rejestracji!
Logistics Networking – Skuteczność Działania w Grupie a Bezpieczeństwo Transportu Chemii
Konferencja adresowana jest głównie do logistyków oraz producentów chemii. Mamy nadzieję, że uda się nam pobić świetny wynik frekwencji w zeszłym roku i liczymy na to, że w konferencja udział weźmie 250-300 zaproszonych gości. W tym roku udział wezmą już tradycyjnie również przedstawiciele organów kontrolujących bezpieczeństwo w Polsce oraz wybitni naukowcy związani z tematyką nauk o bezpieczeństwie.
Miejsce: WARSZAWA
Termin: 5 listopada 2015, godz. 10:00-16:30
Adres: Expo XXI, ul. Prądzyńskiego 12/14, sala konferencyjna C – 1p
Program ramowy
09:00 – 09:30 Rejestracja uczestników
09:30 – 09:40 Współpraca, a bezpieczeństwo, Dariusz Kardas, TSL Manager
09:40 – 10:00 Znaczenie działalności TDT dla bezpieczeństwa funkcjonowania branży TSL, Dariusz Bakalarski, Kierownik Wydziału Techniki Transportowego Dozoru Technicznego
10:00 – 10:20 Port Gdański, bezpieczeństwo, kompleksowość i kompetencja, Dorota Raben, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
10:20 – 10:40 Procedury skonteneryzowanego transportu ładunków niebezpiecznych drogą morską, Mirosława Klas,Wydział Taktyki i Dowodzenia, Akademia Marynarki Wojennej
10:40 – 11:00 Zabezpieczanie ładunków niebezpiecznych w transporcie kontenerowym, Filip Czerwiński, Cordstrap
Przerwa Kawowa
11:20 – 11:40 Lobbying for the econmic makroregion Elbe/Oder – working for better logistic-networks, Henning Finck, Przedstawiciel przy Bundestagu Izba Handlowa w Hamburgu, Unia Izby Łaby i Odry KEO
11:40 – 12:00 Chemia między nami – Zarządzanie ryzykiem w
magazynie chemicznym, Mateusz Barycza, Key Account Sales Manager, Grupa Raben
12:00 – 12:20 DB Schenker Rail Spedkol – Bezpieczeństwo jako synergia, Tomasz Iwański, Prezes Zarządu, DB Schenker
12:20 – 12:40 Transport żółtego fosforu z Kazachstanu do Europy Zachodniej drogą kolejową, morską i drogową. Rola spedytora kolejowego w bezpiecznej organizacji transportu, Aleksandra Röhricht, Dyrektor Zarządzający, Ermefret
12:40 – 13:00 Seveso III – Czy jesteśmy gotowi na zmiany? Marek Różycki, MDRK
13:00 – 13:20 Najwyższa jakość produktu, a najwyższe standardy bezpieczeństwa, Mariusz Bakun, Dyrektor Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Caparol Polska
13:20 – 13:40 Nowe standardy bezpieczeństwa jako szansa na rozwój, Arkadiusz Badowski, Pełnomocnik Zarządu, EkoNip
13:40 – 14:00 Zwiększenie poziomu wypełnienia kontenerów morskich – ryzyka, oszczędności, wyzwania, Wojciech Rokicki, Dyrektor Operacyjny, Smart Project
Złoty Pas 2015 (Pokaz mocowania ładunku oraz wręczenie nagrody Złoty Pas odbędzie się na przestrzeni targowej)
14:00 – 14:30 Pokaz bezpiecznego mocowania ładunku w kontenerze, Marek Różycki, MDRK i Filip
Czerwiński, Cordstrap
14:30 – 14:45 Wręczenie nagrody Złoty Pas 2015, Dariusz Kardas, MDRK
40 – lat ADR w Polsce – Od historii ku przyszłości
15:00 – 15:10 Bezpieczeństwo w Logistyce, Wprowadzenie Redaktora Naczelnego kwartalnika „Bezpieczeństwo w Logistyce”, Dariusz Kardas
15:10 – 15:30 Dariusz Bakalarski, Transportowy Dozór Techniczny
15:30 – 15:45 dr Krzysztof Grzegorczyk, Transportowy Dozór Techniczny
15:45 – 16:00 Kierunki rozwoju przepisów – kolejne 40 lat? Marek Różycki, MDRK
16:00 – 16:30 Wręczenie nagród i podsumowanie, Marek Różycki, Dariusz Kardas, Stowarzyszenie ETOS
Niniejsza rejestracja upoważnia do darmowego uczestnictwa zarówno w KONFERENCJI jak i w TARGACH.
Oddzielna rejestracja nie jest wymagana.
W Dzienniku Ustaw z dnia 12 czerwca 2015 r. pod pozycją 802 ukazało się rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 13 maja 2015 r. w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, oraz wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t. http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2015/802
Więcej www.etos.org.pl
Tegoroczne badanie „Złoty Pas” poświęcimy problematyce stosowania pasów. W poprzednich latach sprawdzaliśmy ich stan, wytrzymałość i fakt wprowadzania nowatorskich myśli. W tym roku chcemy skupić się na sposobie wykorzystania pasów przez użytkowników. Jak pokazuje doświadczenie kierowca najczęściej stara się naprężyć pas tak ... by ładunek nie spadł. Prowadzi to bardzo często do uszkodzeń zarówno pasa jak i ładunku. W tym roku chcemy sprawdzić jakie możliwości producenci zapewniają kierowcy by mógł on dobrze wykorzystać pas. Mamy nadzieję, że tegoroczna edycja konkursu przyczyni się do zwiększenia świadomości w zakresie tego jak poprawie stosować pasy. Rozstrzygnięcie nastąpi w drugiej połowie roku.
¦‹«123456»›¦ | strona 2 z 6 |
Nasze akcje |
Polecamy |